Wednesday, August 27, 2008

Kenduri..

wah...last thursday i went back to my kampung as usual for kenduri tahlil..this time one of my uncles balik la pulak kg..hihihih.... so let's see lauk-pauk yang ader...cehh balik kg keje nak makan je kan.....hiks...lauk dier same best cam last kenduri.. :).. thanks to my beloved nenek... she's sooooo wonderful....the greatest nenek ever!!!..hihihih...

Ikan Sembilang masak cili api

Burung Puyuh masak cili api juger..sedap!!

Gulai Lemak Cili Api Udang dengan Rebung...sluurppp!!

Ulam- Kacang botol..(thanks to my dad coz angkat kan pinggan
tuh for me to snappy2..hiihi)


Last but not least...sayur pucuk ubi rebus....(thanks to my Uncle a.k.a Anyah for displaying the food eh...:))

All foods used cili api kan?? well..of course...we all org Negeri Sembilan..berdarah minang..so..memang sangat pedas2 laa lauk2 nyer.....saper tak tahan pedas... abis lenjun laa baju.....takleh dibawak jd menantu laa camtu..hihihh

It's been 3 months since my uncle passed away... but we missed him so much... no words can describe how sad are we since he's gone.. u'll be remembered always Pakcik... Al-fatihah.......

1 comment:

padi said...

http://www.youtube.com/watch?v=Q2Ue5Q0YZ8s try look at this stranger..:)