Tuesday, July 7, 2009

# 5 Perkara dan Jawapannya #

I got an e-Mail on this and i wanted to share it with you guys........
m
Aku Mencari KeberkatanKeperluan Hidup,
Aku Mendapatinya Dalam SOLAT DHUHA,
(hurmm...lame dah tak buat.... alasan? masa xder? haishh..... selalu cenggitu kan.........masa nak shopping..kolm 10 jer dah leh terpacak depan shopping complex tolong guard bukak pintu..:b)
m
Aku Mencari PenerangUntuk Alam Kubur,
Aku Mendapatinya Dalam SOLAT MALAM,
(tgk wayang midnite reti plak...buat benda nie??? haishhh..jarangg sungguhhh....hurmm..)
m
Aku Mencari JawapanUntuk Menjawab Soalan Malaikat,
Aku Mendapatinya Dalam MEMBACA AL-QURAN,
(nak khatam punyer susahhh.....bace novel cepat jer habess....tskk tskk tskk....jiwang2 berfantasi sukeee...nak bace Quran....astagaaaaaaaaaaa... berkireeeee...heishh..)
m
Aku Mencari Alat Untuk Berpegang KetikaMenyeberang Titian Sirat,
Aku Mendapatinya Dalam PUASA & SEDEKAH,
(puasa sunat malas... nak diet...sanggup plak tahan takmo makan kannn.......dushhh diri sendiri..)
m
Aku Mencari Naungan Arasy,
Aku Mendapatinya Dalam MENGASINGKAN DIRI BERIBADAH KEPADA ALLAH TAALA..
(Anywhere..anytime..any place... YOU are always with me...Thank You God!...)

No comments: