Thursday, August 4, 2011

* Woww ...Kappoooww... *


Nampak tak tu? korang click lah kasi besau... ni jer yang jumpa..huhuh.... hamekk... perdebatan antara 2 Muslimah yer....

satu taknak pakai tudung..satu cuba nak menegur...

bagi saya la yer... pakai tudung ke tak ker...itu hak memasing la kan... ader kate harap jer pakai tudung ..tapi perangai keji jugak.... tapi at least..dier pakai jugak tudung.. dier menjalankn tuntutan agama yang satu tu... even perangai keji nak mampos.....hahaha ramai yer cam gini skarang.... i pon tak paham......*geleng kepala*

kawan2 saya ramai jer tak bertudung...saye pon dulu pernah jer tak bertudung... tapi perangai takder la keji kann...hohohho... cumer dekat sini nak cerita pasal menutup aurat..bukan lah cerita pasal perangai ko kalo bertudung ke tak..kannnn?? orang kate luaran mencerminkan dalaman..skang takleh pakai ahh... luar lain dalam lainnnnn...

ok fine..kalo ko taknak bertudung takper la..takyah laa tetibe nak cakap.. "eleh harapp jer pakai tudung..tapi perangaiii.... dot dot dot dot..x tentu ko masuk syurgaaa syaitonn.. (kihkih ayat tambah sket)" ...pastu yang bertudung plak ckp.... "dah laa tak pakai tudung... perangai laggiiii dot dot dot...kompom ko msk neraka . (abes ko kompom masuk syurga laa syaitoonnn???)"...amenderrr laaaa gini kan...x paham haku....

so kesimpulannya.. menutup aurat tu tuntutan agama.. so terpulang kepada individu tu nak jalankan ke tak.... kubur memasing.... tapi tak perlu laa nak mengeji ke apeee... no no nooo kann....tak tentu kite dah bertudung litup kita dah dijamin ke syurga sedangkan tuntutan2 yang lain kita abaikan....ni menegur diri saya sendiri jugak la nie..kadang2 harap jer pakai tudung..tapi ader yang nampak ketiak..(ni jenis pakai cat sleeves)..nampak lurah bontot ko (low waist jeans)..kalo lawa takper..siap la berkerak..euuwww.....ape mender tuuuuuu????? rimas la aku tgk....fesyen terkini? biar tutup atas..bawah bonggeng???

tapi skarang nie dah macam2 fesyen tudung la pulak kannnnn..... yang serabai tu paling tak tahan..motipp ..messy look?? wuttaaaaaaaaa..... kalo bleh pakai tudung biar kemas..sedap mata memandang... tak semak... yang penting... mengikut ape yang dituntut oleh agama Islam..

wassalam... renung2kannnn~~~ selamat beramaallll~~~~~~

p/s: mementang bulan pose..buat tazkirah sket..ngahahhaa... ni peringatan tok diri sendiri gak niee... takper.kite sentiasa belajar untuk berubah kearah kebaikan.. Insyaallahhh~~semoga dipermudahkan oleh-Nya...




5 comments:

rasp said...

wahai ustazah, saya ada satu soklan ... hehehehe...
apa yg u ckp tu mmg byk kebenarannya....

Madi @ Aed said...

sensitif kan klu bab2 ni..x cukup ilmu lah nk berdebat bagai..perbetul diri sendiri dulu sudehh..

Anonymous said...

Ko tak keji ke?

Diana-k said...

Kak rasp: ehhh mane soalannye?? hahaha

madi: seperti ketam mengaja anaknya berjalan lurus..huhuuh

Diana-k said...

anonynous: ehhh keji jugak..tapi bertempat..keji tu mesti ader..semua manusia ader kekejian tu..tak banyak...sikit mesti ader...ko pon mesti keji jugak kan? :b