Tuesday, December 16, 2008

Lelaki Yang Baik Kena Bakar Jari.....

oppsss.... takot tak tgk tajuk?? haaa... a friend of mine gave me this story...dier cakap..haaa nie KENA BACE nieee.... hurm hurm hurmmm.....meh layan story ni mehhh.....sesuaii tok ORG LELAKI nie...and perempuan pon...hehehhee...tapii LAAAGIIK sesuai tuk PAKWE2 di luar saneeee...cheeewwaahh... *wink*wink*...

Kisah Untuk Pakwe Yang Baik jerkk....

Kisah berlaku waktu satu rombongan guru pelatih membuat rombongan ketempat bersejarah. Bila sampai ketempat yang dituju para guru pelatih mendapati tempat tersebut merupakan tempat yang tidak dikunjung sesiapa... lengang, sepi! Maka guru pelatih bermula turun untuk melihat kesan sejarah yang ada ditempat tersebut. Pada permulaan, mereka berkumpul bersama melihat kesan sejarah yang ada. Lebih kurang sejam selepas itu mereka berpecah menuju ketempat sejarah yang mereka sukai.

Nak jadi ceritaaaaa, seorang guru pelatih perempuan yang begitu tekun mencatit dan mengarang maklumat yang ada pada kesan sejarah tersebut, tanpa disedar, dah tertinggal.Trainer yang lak ingat semua cikgu cikgi dah ada dalam bas, so mereka balik.Cikgu pelatih yg tertinggal tu mula gabra... menjerit sekuat hati, cemas giler panggil kawan-kawan dia dan pelatih yang lain. Tapi hampa...nan adoonyerr orang.....(ops tambah sket...ahahaks)..

So dia tekad berjalan nak keluar dari tempat berkenaan menuju ke kampung berdekatan. Sejam berjalan tetapi masih tidak menjumpai sesiapa. Start lah letih dan menangis panggil mak ayah semua bagai...Pusing punyer pusing ..dia nampak satu pondok kecik berdekatan dengan tempat tu....so dia pegi ketuk pintu... Keluar seorang pemuda anggaran umur linkungan lewat 20an dan bertanya: siapa kamu? Jawab lah cikgu tadi yg dia tertinggal bas rombongan, dan tak tahu nak pulang...(kalo lelaki tuh hensem..kompom la even i tau jalan pon buat2 sesat jugak kan..ahhahahakss....)

berkata lah lelaki tadi bahawa tempat yang ingin dituju nya berletak di selatan dan tempat mereka berada diutara, dan tempat tu memang takda didiami sesiapa. Maka menangis lah cikgu tadi bagai org hilang akal...(mesti laki ni tak hensem kan sebab dier nangesss sampai ilang akal gituhh...)..Disebab kan kesian, lelaki tadi suruh cikgu tadi bermalam dipondok dia je sementara tunggu subuh utk hantar di pulang. (dalam hati...perghhh cunn siot awek nie...anto besok jerk laa kan....hikkss...)

Cikgu tu disuruh tidur atas katil lelaki tersebut manakala lelaki itu tidur atas lantai berhamparkan kain je dan ambil sehelai kain lain digantung sebagai pengadang tempat tidur antara dia dan cikgu tu...Lelaki tadi duduk dipenjuru pondok dan membaca buku. Yg cikgu tu tutup seluruh badan dia ngan kain gebar menahan menangis dek takut dan tak renti matanya mengawasi lelaki misteri tu..(uish kalo i suh dier tidokat luar pondokk tuhh...)

Tiba-tiba lelaki tu tutup buku dan pergi kat lilin yang menyala terus bakar jarinya satu persatu..(akak pengsan part nie....ko gilo bakar jarii??)Cikgu tadi apalagi,bertambah kecut perut takut kerana berfikir bahawa lelaki tersebut mengamal kan ilmu songsang.. mengeletar giler maut... Maka kedua-duanya tidak tidur sehingga pagi...Bila menjelang pagi lelaki tersebut menghantar cikgu tadi ketempat asal nya.Bila dah sampai rumah, cikgu tadi pun menceritakan apa yg terjadi kat mak bapak dia. Bapak cikgu tu dengan seribu satu persoalan mengesyaki sesuatu berlaku, sebab tengok anak dia nampak sakit pucat lesi dan takut amat lah sangat...(aiikk mengesyaki aper tuh ayah nyer???....)

Si bapa pun pergi ketempat yang dimaksudkan anak nya tu. Menyamar sebagai pemburu yang tersesat dan bertanya tempat tuju. Dalam hati si bapa tadi heran tengok jari jari tangan lelaki tadi berbalut dan bertanya kenapa...

So lelaki tu pun cerita bahawa dua malam lepas datang seorang perempuan cantik (haa kan i dah cakap...cantik pempuan tuh...kalo tak nan adoo nak kasi tumpang kannn.....hohoho) elok paras rupa untuk tumpang bermalam dipondok beliau..Dan sudah tentu pada ketika itu syaitan iblis sudah berada bersama mereka. Disebab kan takut terjadi nya perkara yang tidak diingini berlaku, beliau membakar jari nya satu persatu supaya dapat menghindarkan diri dari berfikir memperkosa perempuan tersebut..

Mendengar penerangan lelaki tersebut si bapa mempelawa lelaki berbalut jari itu datang kerumah nya dan berhajat mengahwinkan anaknya kepada lelaki tersebut.., tanpa pengetahuan lelaki tu yang bahawasanya perempuan yang akan dikahwininya adalah perempuan yang menumpang tidur di katil nya 2 malam yang sudah..


MORAL OF THE STORY???

Beruntung lah lelaki tersebut kerana menghindar kan diri dari melakukan benda haram satu malam, dan dia berjaya mendapat sesuatu yang indah dan halal seumur hidup...So apa lagi geng... . kot ada awek tersesat.. bakar lah jari korang! (ni komen org tuh)


komen i: agak2 nak pikat hati pak mentua..korang gii laa bakar jari ke tangan ke kan...pastuh citer aaaa awek korang sesat...ahahahahah...bolehhh?????kompom pak mentuaaa suukee...(or kena lempang??) yang pempuan nanti kalo jumper lelaki bakar jari..haaa leh laa buat laki kan.........hhoohohoho...yang lelaki....ader beraniiii????

7 comments:

chotz said...

bagos pe mamat tu nk elak rogolans anaks org... ekceli criter ni elok, tp ayat2 penambah wat chotz saket perot thn gelak...

E.I.M [echo india mike] ::: 9W2EIM said...

tu kalau bakar jari....kalau kes bakar hati camne????? hehehe...

Rafiq said...

apa la. kan berdosa mendatangkan kerosakan kat badan sendiri?

aku taknak sakit kan diri sendiri. dah tentu pedih. haha.

lil^RED799 said...

waktu pemuda bakar jari tuh hanto cikgu tuh balik.. ape die tak bg salam jompe mak pak org tue tuh yeh????

men pulangkan anak org champak2 depan pintu je yeh?

adenium said...

amboit.....baca cerita sambil prasangka...hahaha

*ayu* said...

yan.. pasni dating bawak lilin siap2 lam bag..
hahahaha..

Diana-k said...

chotz: hakss saje jer nyebok menambah kann..

E.I.M: bakar hatii? ahhahaha...tatauuuu...

rafiq: cesss....alaa bakar sket2 jer laa..khihkhi

lilred: tuh kena tanye penulis sebenar.....hohohoh

adenium: kite kena penuh prasangka sket......uhuhh

ayu: bawak liter jer kak ayu...agak2 nak confirmkan bakar jer jari org tuh..akakaka